Zomerparkfeest
Nederlands English Deutsch Wat is Zomerparkfeest? Contact Pers

  • 20-09-2012  - Meer dan vijfendertig jaar heeft het Zomerparkfeest erover gedaan om 'Cultuurplan' instelling te worden. Het is nu bijna zover. In die ruim zeven lustra heeft het feest zich gestaag ontwikkeld. Niet top-down neergezet, maar van onderop opgegroeid. Met vallen en opstaan. Maar steeds met een positieve instelling gericht naar de toekomst. Actuele ontwikkelingen werden altijd wel omarmd. Ik denk aan Picture Parking. De tenenkrommende act van Leo Bassi. Tradities moeten veranderen om tradities te blijven, anders vervagen ze naar de vergetelheid. En een langzame ontwikkeling heeft ook voordeel. Het verankert zich. Er is tijd om wat uit te proberen. Een idee kan goed uitpakken. Soms wordt je door de actuele verbeteringen ingehaald. Zoals de mais bekers die nu weer van herbruikbaar plastic zijn gemaakt. Sommige ideeen zijn niet sterk genoeg. Blijkt in de praktijk. Niet altijd goed voorspelbaar. Maar je kunt er op inspelen. Daardoor staat er wel wat na al die decennia. Dit is niet zomaar te kopieren. Al die generaties vrijwilligers, die elkaar de ervaring hebben doorgegeven. Dat is wat ze tegenwoordig duurzaam noemen. En een inspiratiebron. Er zijn zoveel vrijwilligers opgegroeid met het Zomerparkfeest en hebben daar hun evenementen-, theater-, organisatie-, programmeer-, beleids- en muziekpassie gevonden. We zijn met de evaluaties van 2012 bezig, maar hieruit ontstaan meteen weer nieuwe ideeen. Om het weer beter te doen. 'Kyosei' in het Japans. Onze drijfveer om het voor onze bezoekers weer mooier te maken. Soms anders. Om te kijken of dat net iets beter is. Nu al benieuwd hoe het feestje er volgend jaar uitziet. Maar we hebben wellicht nog voortijdige verassingen voor jullie. Omdat je tradities in ere moet houden. Hoe jong ook.

    Let;s Play!
    In de Japanse metro deze undercover foto van zijn T-shirt.
    Sport is boring. Let's play videogames. Herken je het lettertype?